سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

صفحه منتسب به حسن روحانی رئیس‌جمهور با پیوستن به کمپین بزرگ گردشگری ایران را باید دید (MustSeeIran#) که در ژنو سوئیس راه‌اندازی شده اعلام کرد که ایران آماده میزبانی از گردشگران است.

آماده میزبانی از گردشگران هستیم


روزنامه همشهری صبح دیروز در گزارشی از کمپین بزرگ گردشگری «ایران را باید دید» که توسط یک دانش‌آموخته دکتری از دانشگاه ژنو راه‌اندازی شده تأثیر این کمپین را در بهبود وضعیت گردشگری ورودی ایران مثبت ارزیابی کرد.

صفحه منتسب به حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز بامداد دیروز با معرفی کمپین بزرگ MustSeeIran# در صفحه اینستاگرام خود به این کمپین توجه نشان داد و برای کمپین بزرگ ایران را باید دید نوشت: «گردشگری پل ارتباطی درک متقابل فرهنگ‌هاست. آماده میزبانی از گردشگران هستیم.» کمپین بزرگ گردشگری ایران که از ژنو فعالیت خود را آغاز کرده است توسط علی عراقچی از کارکنان بخش آی‌تی دفتر سازمان ملل در ژنو راه‌اندازی شده است. این کمپین با گذشت 4روز از فعالیت خود توانسته است حجم زیادی از توجه به موضوع گردشگری ایران را ایجاد کند. شبکه‌های جهانی همچون بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، بلومبرگ، فرانس24 و برخی روزنامه‌های بزرگ به این کمپین توجه نشان داده‌اند.

ضعف ایران در میزبانی از گردشگران خارجی

در حالی که کمپین «باید ایران را دید» توانسته است حجم زیادی از توجه به گردشگری ایران را به خود اختصاص دهد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به این سؤال ایسنا که پرسیده است، رویکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به تبلیغات گردشگری با توجه به جریان‌سازی رسانه‌های خارجی در مثبت نشان‌دادن فضای گردشگری ایران و از سوی دیگر، محو شدن تبلیغات ایران و کمرنگ‌تر شدن جریان‌سازی رسانه‌های غربی که مدت زمان زیادی نیست آغاز شده است‌، گفت: با این موضوع که آن جریان‌سازی برای نشان دادن فضای مثبت ایران در رسانه‌های خارجی، کم یا عادی شده، موافق نیستم‌، چون ظرفیت دفاتری که از بازارهای سنتی مانند اروپا، گردشگر می‌آورند تا ماه‌های مهر و آبان‌، تکمیل شده است. در چنین شرایطی، تبلیغ کنیم که گردشگر کجا برود‌؟! وقتی هتل و امکانات نداریم‌، اینکه خود یک ضد‌تبلیغ است.

مرتضی رحمانی موحد گفت: بخش‌های فرهنگی ایران، مشتری خود را دارد. یک مدت این متقاضی به‌خاطر مسائل سیاسی و محدودیت، به ایران سفر نمی‌کرد اما حالا می‌آید؛ ولی ظرفیت محدود است‌، مشکل‌ ما در داخل است نه آن طرف.

او همچنین با اعلام مخالفت نسبت به موضوع متوقف شدن تبلیغات گردشگری توسط ایران‌ در بازارهای خارجی گفت: نمایشگاه‌های گردشگری را به وضعیت استاندارد برمی‌گردانیم‌؛ ولی بعد از آن‌چه کار کنیم؟ اگر 50شرکت اروپایی یکباره اعلام کنند که می‌خواهند در ماه، 100گروه گردشگر به ایران بیاورند، در آن صورت این جمعیت را کجا ببریم؟ بیشتر گردشگران فقط به 3 یا 4 شهر ایران می‌روند‌؛ اصفهان‌، شیراز‌، یزد‌ و کرمان‌. البته بعضی آژانس‌ها برخی شهرها را به‌عنوان مقصد اضافه کرده‌اند ولی تعداد این مسیرها زیاد نیست‌، چون زیرساخت کافی و مطلوب در شهرهای مختلف وجود ندارد‌، فقط کافی است یک گردشگر 2 ایراد وارد کند‌ تا کل برنامه سفر به ایران حذف شود.

رحمانی موحد تأکید کرد: ما مشکل تبلیغ و گردشگر خارجی نداریم، هیچ‌چیزی هم کاهش نیافته است، فقط در داخل کشور باید آماده پذیرایی از مهمانی بزرگ شویم‌، این مهمانی زمانی اتفاق می‌افتد که زیرساخت داشته باشیم.

 

کد خبر 256839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز